top of page
  • Skribentens bildPetra Sundgren

Valpplanernas vara och icke vara

Jag får en hel del förfrågningar på valp efter Poppy och det är så klart roligt att det finns ett stort intresse för den underbara rasen barbet, men även så klart just för en valp efter vår Popps. Jag har dock inga konkreta valpplaner för stunden då det finns mångamånga bitar som måste falla på plats innan jag ens vet om Poppy ska användas i avel.



Till våren/ sommaren (lite beroende på hur hon löper) så kommer jag att röntga Poppys höfter och armbågar. Andra hälsounderökningar som står i planerna inom det kommande året är även ögonlysning.


Sedan hoppas jag under sommaren kunna göra en BPH med Poppy. Hon ska även få ta en tur till utställningsringen för att få en bedömning på exteriören. Och vem vet, vi kanske även får till vår debut på viltspårsprov och rallybanorna.




Men viktigaste av allt är att Poppy ska mogna både i kroppen och knoppen. Barbet är en ras som mognar långsamt och jag vill att Poppy ska få växa till sig och bli ordentligt vuxen innan en ev kull kan bli aktuellt.


Men med allt det sagt, det är inga problem att höra av sig till mig, jag berättar gärna mer om rasen och om Poppsan. Man är även välkommen att komma hälsa på oss.




53 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Inlägg: Blog2_Post
bottom of page