top of page
  • Skribentens bildPetra Sundgren

Valparnas första dygn

Ja, då är dem här, våra fantastiska Happy-valpar. Valpningen kom igång lite tidigare än jag hade trott, men allt var klart och förberett så det gjorde inget. Själva valpningen gick fort - på 2 timmar och 4 minuter var alla 8 valpar ute. Poppy var superduktig och visste precis vad som gällde med hinnorna och navelsträngarna. Skönt att få en sådan skolbokserfarenhet som sin första valpning.


Dagen idag har gått fint med mat och sömn och Poppy sköter sina små exemplariskt. Alla har gått upp i vikt sedan födseln och det känns som ett bra och viktigt kvitto att alla mår bra. Så skönt!


Vad blev det för några då? Totalt är det 8 st valpar, 2 st hanar och 6 st tikar. Det är två svarta valpar, en hane och en tik. Två av valparna är lite mindre men de är pigga små krabater som tar för sig vid mjölkbaren så det ska nog inte vara något problem för deras del. Och så klart är alla dessa 8 så alldeles fantastisk underbara! 🤩


Jag vet att ni är många som väntar på besked om ni får en valp från denna kull. Ge mig några dagar så jag har möjlighet att gå genom min lista och göra urvalet. Jag återkommer till er alla inom kort. Men en viss förvarning - de är 8 st valpar och ni är betydligt flera än 8 familjer som önskar att få en valp.


Jag kommer fortsättningsvis posta de flesta bilderna på valparna på vårt Instagram-konto då det är lättare att hantera stort antal foton den vägen. Här försöker jag sammanfatta lite mer i text vad som händer i deras utveckling. Vilken spännande resa vi har framför oss!





73 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

2 veckor redan!

Idag blir valparna hela två veckor gamla. Veckorna har gått så fort samtidigt som de små har utvecklats och vuxit massor! Alla har sedan ett par dagar passerat gränsen för att ha fördubblat sin födels

Inlägg: Blog2_Post
bottom of page